Motorul actual, cunoscut sub numele de RS27, este un V8 de 750 de cai-putere, cu 18.000 de rotaţii pe minut. Blocurile sunt identice pentru toate cele patru echipe partenere ale RSF1: dublele campioane en-titre Red Bull Racing, Lotus F1 Team, echipa dublă campioană mondială în 2005 şi 2006, pe când purta numele de Renault F1 Team, Caterham F1 Team, cea mai bună echipă debutantă în 2010 şi 2011.
Celor trei echipe li se alătură Williams, reconstituind astfel gruparea Williams-Renault care a dominat competiţia în anii '90 cu cinci titluri în competiţia constructorilor şi patru titluri în competiţia piloţilor, între 1992 şi 1997. Deşi motoarele furnizate celor patru echipe sunt identice, serviciile furnizate fiecăreia dintre ele sunt personalizate. Această capacitate de adaptare la cerinţe, culturi şi medii de lucru diferite reprezintă una dintre cheile succeselor pe care Renault le-a obţinut în decursul lungii sale participări în Formula 1. Fiecare echipă are la dispoziţie pe durata Grand Prix-ului o echipă specifică de ingineri şi tehnicieni, suportul tehnic din partea echipelor de la Viry-Chatillon fiind asigurat în mod continuu.
Implicarea susţinută a Renault în F1 demonstrează importanţa acestei discipline sportive pentru marca Renault. Pe lângă faptul că reprezintă o trambulină excelentă pentru promovarea imaginii sale la nivel mondial, cel mai înalt nivel al sportului automobilistic este pentru Renault şi un laborator ideal pentru conceperea şi testarea noilor tehnologii. Acest aspect va deveni din ce în ce mai important în anii următori, în contextul aplicării începând din anul 2014 a noilor reglementări privind motoarele. Obiectivul este reducerea emisiilor şi privilegierea tehnologiilor ce permit dezvoltarea durabilă.
Motorul actual, cunoscut sub numele de RS27, este un V8 de 750 de cai-putere, cu 18.000 de rotaţii pe minut. Blocurile sunt