Ca la noi, la nimeni. Aceasta este concluzia la care am ajuns după ce am fost anunțați la deschiderea circulației pe cea mai nouă autostradă că limita de viteză este de 100 km/h cât pe un drum național în afara localității.
Nici măcar Ceaușescu nu-și imagina în 1966 o autostradă pe care să se circule cu maximum 100 de km/h.
Ne-am uitat pe raportul IPTANA unde sunt prinse informații prețioase despre viziunea lui Ceaușescu asupra autostrăzilor care s-au proiectat în timpul său.
Nu mică ne-a fost mirarea să vedem că pentru Autostrada București-Pitești, "elementele geometrice au fost proiectate pentru viteza de bază de 140km/h" deși săraca Dacie 1310, apărută abia în 1983, nici nu putea să ajungă la o asemenea viteză.
Execuția autostrăzii București-Pitești s-a derulat în perioada 1967-1979, se arată în raportul IPTANA.
RESTRICŢII de viteză pe cea mai aşteptată AUTOSTRADĂ
Pe autostrada Bucureşti-Ploieşti, care s-a deschis circulației pe data de 19 iulie 2012, la 45 de ani de la primele proiecte de autostradă din România, se circulă cu o restricţie de viteză de 100 km/h.
Septimiu Buzaşu, secretar de stat în cadrul Ministerului, a precizat că viteza maximă admisă pe autostrada Bucureşti-Ploieşti este de 100 km/h, urmând să fie ridicată la 130 km/h abia după ce şoferii se vor acomoda şi dacă nu se vor înregistra accidente sau incidente.