Marile reţele de magazine iau, oficial, startul în cursa pentru cele mai mici preţuri şi promit etichete tăiate chiar şi cu până la 90%. Cu cât le cresc vânzările? Cu cel puţin 20%
Adaptând cutuma real estate-ului modern legată de locație, cele mai importante trei lucruri în cazul retailului de modă sunt, de la 1 august, reducerile, reducerile şi iar reducerile. Oficial, de miercuri începe perioada de soldare, iar pentru a epuiza stocurile de haine şi încălţăminte de vară, retailerii ieftinesc marfa cu 70 până la 90%.
Inclusiv magazinele online şi outleturile încep în forţă lichidări de stocuri pentru colecţiile de vară. Miza e cu atât mai mare cu cât consumul a scăzut în ultimii trei ani din cauza recesiunii. Evident, acest lucru a afectat profitabilitatea tuturor retailerilor. Prin urmare, preţurile tăiate rămân cea mai bună strategie care deschide portmonee în vreme de criză.
„Consumatorii sunt mult mai atenți cum își cheltuie banii. Cele mai mari vânzări se fac prin promoții“, confirmă Bogdan Belciu, partener la PwC. Bine spus promoţii, pentru că acesta e mesajul afişat în cele mai multe vitrine ale magazinelor, şi nu cel de „reduceri“.
Explicaţia ţine de vechea controversă dintre comercianţi şi primării: pentru a avea dreptul să scrii reduceri, trebuie să plăteşti o taxă la primărie şi să anunţi exact care este perioada în care dai articolele mai ieftin. Teoretic, din punct de vedere legal, începând cu data de 1 august şi până pe 30 septembrie inclusiv, magazinele pot vinde produsele de vară cu 50%-90% mai puţin, într-un interval de 45 de zile. Practic însă, cei mai mulţi dintre comercianţi nu anunţă primăria şi preferă să meargă pe varianta promoţiilor care se pot face oricând în timpul anului, cu condiţia să nu se vândă sub preţul de achiziţie.
Iar cei mai experimentaţi cumpărători au învăţat deja şiretlicul comercianţilor şi