Nu ştim dacă este, pur şi simplu, o modă trecătoare, dar, astăzi, mai multe nume din industria vestimentară se orientează către eco, organic, reciclat.
„Regină a modei punk" în secolul XX, excentrica Vivienne Westwood şi-a câştigat titlul de protectoare a mediului în secolul XXI, relata de curând publicaţia franceză „Le Monde". Şi nu doar pentru că a donat un milion de lire sterline (1,26 milioane de euro) unei organizaţii britanice nonprofit, în ianuarie anul acesta. Cool Earth - aşa se numeşte asociaţia - militează pentru protejarea pădurilor tropicale şi, mai departe, pentru a pune capăt încălzirii globale.
De fapt, designerul britanic de 71 de ani a început de aproximativ cinci ani să-şi orienteze serios resursele către salvarea mediului înconjurător, după cum ea însăşi declară. Mizând pe calitatea durabilă a hainelor care-i poartă numele, dar şi pe mesajele (de protest şi de îndemn la salvarea planetei) de pe creaţiile ei, regina punk consideră că şi prin modă se poate schimba lumea în bine.
Sloganuri motivante şi doar câteva creaţii eco
Westwood s-a implicat în ultimii ani în mai multe campanii de promovare a unui stil de viaţă echilibrat, care să nu pună în pericol resursele planetei. De altfel, colecţia ei pentru sezonul toamnă/iarnă 2012-2013 a fost construită în jurul mesajului „No Place Like Home"(Nicăieri nu-i ca acasă), promovat de o altă asociaţie pentru protecţia mediului, Environmental Justice Foundation (Fundaţia Dreptate pentru Mediu).
Mai exact, câteva modele şi, la finalul prezentării, Westwood însăşi, au urcat pe podium îmbrăcate în tricouri albe care aveau nu doar desene ale celebrelor ei feţe - a războiului şi a păcii -, ci şi inscripţii care fac referire la numărul mare de „refugiaţi climatici". Potrivit designerului, nici mai mult, nici mai puţin de 38 de milioane de persoane suferă din cauza