Promoţia „Staples” – „Back to School”, SUA, august 1993 (stânga)
VS.
Promoţia „Baby Hall” – „Înapoi la Şcoală”, RM, iulie 2012 (dreapta)
Poate aş fi trecut cu vederea acest spot drăguţ care…
…deşi plagiat, arată foarte bine ca imagine şi scenariu…
…cu mici erori de regie, fetiţa ba e în dreapta, ba e în stânga băiatului…
…dar cu un mare actor în rol principal (Alexandru Pleşca)
şi o interpretare de excepţie!
Un lucru nu înţeleg, pe ce principiu se lucrează în agenţiile de publicitate?
Dacă e vechi şi din altă ţară, atunci se poate prelua ideea, sau cum?
Am încercat să fac lumină în nedumerirea mea, adresându-mă direct la sursă (echipa „Studio Pixel”), iar dialogul care a urmat… vorbeşte de la sine:
Very Happy: Tare fain spot Cui aparţine ideea?
Studio Pixel: Mersi, ideea aparţine universului
V.H.: Şi totuşi? Un nume, un art-director? Cine e atât de creativ la voi?
S. P.: Sub video este scris cine a elaborat această lucrare!
V.H.: Nu prea sunteţi „user friendly”… Am văzut ce scrie acolo însă, aş vrea să ştiu cui aparţine ideea spotului, de la ce a-ţi pornit, cum s-a ajuns la acest concept…
S. P.: Scopul primordial a fost ca publicitatea să fie eficientă şi clientul să fie satisfăcut. Pentru aceasta a fost stabilit auditoriul ţintă, care sunt părinţii. De aceea am hotărât să creăm un concept prin care trezim în părinţi emoţiile de 1 septembrie. Ideea nu-i aparţine unui om anumit - toată echipa a lucrat la concept.
V.H.: Ok, merci
S. P.: Cu plăcere Pot să aflu cu cine am onoarea?
V.H.: Onoarea e de partea mea Ştiţi ce e interesant? Că de fiecare dată „aud” aceeaşi frază: „…toată echipa a lucrat la concept”… Cum explicaţi că acest „concept” la care a lucrat toată echipa „Studio Pixel” a fost realizat deja iar similitudinile sunt uluitoare şi