Românii fug la mare ca să scape de caniculă. Gradul de ocupare în acest weekend este de sută la sută, iar pe timpul săptămânii a fost de circa 98%, conform cifrelor oferite de hotelierii din cadrul Federaţiei Patronatelor din Turism şi Servicii, se arată într-un comunicat de presă al federaţiei. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Potrivit patronilor din turism, succesul din acest an al litoralului românesc îl depăşeşte chiar şi pe cel din 2008, când în România încă nu era criză, iar puterea de cumpărare a populaţiei era mult mai mare. Printre explicaţiile enumerate de aceştia pentru a explica revenirea turiştilor români pe litoralul autohton se numără menţinerea preţurilor la niveluri comparabile cu cele ale concurenţei străine şi faptul că şi la noi a început să funcţioneze ofertele all inclusive, foarte căutate de familii.
"Litoralul românesc a convins pentru că plajele sunt curate, pentru că serviciile s-au îmbunătăţit considerabil şi pentru că atmosfera creată este unică şi confortabilă pentru turiştii români care se simt ca acasă şi beneficiază de bucătăria autohtonă, foarte apreciată de cei aflaţi în vacanţă. Evenimentele mondene şi cele care încurajează turismul de distracţie sunt şi ele o atracţie pentru turişti şi îşi îndeplinesc rolul de a oferi diversitate de activităţi şi de a face sejurul la mare mai interesant", spune Dan Matei Agathon, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turism şi Servicii.
Trebuie să atragem turiştii străini
Potrivit acestuia, trebuie gândit un program special de oferte pentru septembrie pentru a prelungi sezonul şi pentru a menţine gradul de ocupare al litoralului şi la începutul toamnei, profitând de vremea bună care se anunţă.
Fostul ministru al Turismului mai spune că litoralul românesc are nevoie de dezvoltare durabilă, în aşa fel încât condiţiile să fie tot mai bune de la an