Visul american e un moft! Societatea americană e profund bolnavă! Zeci de ani, asta li s-a spus românilor. După Revoluție, lucrurile s-au schimbat şi acum prețuim libertatea. În SUA, când zici libertate, ai și un simbol: chopperul. Timid, am început și noi să importăm simbolul libertății
Soarele e la apus, vântul adie. Motorul toarce prietenos, iar în față drumul este întins. Relaxare totală. Motociclistul este fericit. Nu, nu este o imagine pe care o poți vedea doar în Statele Unite sau doar în filme. În România avem destui posesori de choppere, dar nu prea îi întâlnim. „Chopperele nu sunt potrivite pentru mersul în oraș, dar odată ce ai ieșit la drum sunt mult mai odihnitoare. Nu sunt ușor de condus, pot să aibă și peste 300 de kilograme, dar sunt făcute să arate frumos, să scoată un zgomot plăcut, să întoarcă lumea capul după ele“, explică Cătălin Șoloc, producătorul emisiunii MotoMagia.
Termenul Chopper provine din verbul englez „to chop“, care înseamnă a scurta sau a reteza şi se spune că descrie modul în care se construiau motocicletele Harley-Davidson la sfârşitul anilor ‘40. Există două tipuri de motociclete chopper: cele de serie, de proveniență americană sau japoneză, și chopperele custom, unicate făcute de obicei la comandă. În Statele Unite, este la putere moda chopperelor custom, lucru care a creat chiar și un curent cultural numit „Kustom Kulture“. Emisiuni ca American Chopper arată lumii întregi ceea ce se află în spatele construcției unor adevărate opere de artă pe două roți: multă muncă, imaginație și talent. Ei bine, aceste calități le găsim și în România. Așa că nu e de mirare că „operele“ constructorilor de choppere custom de la noi pot rivaliza oricând cu minunățiile care ies din atelierele membrilor familiei Teutul, protagoniștii celebrului show de televiziune.
Vova, pe numele lui Vladimir Ene, este unul