Obișnuiți (de multe ori total justificat) să vedem mai degrabă jumătatea goală a paharului, riscăm să trecem cu vederea locurile și lucrurile deosebite din imediata noastră vecinătate
Peisaje care-ți taie răsuflarea, edificii impresionante, asfalt bun. O combinație pentru care mulți călătoresc mii de kilometri. Cu puțin efort, însă, ea poate fi găsită și în România. Uneori, melanjul e atât de reușit încât poți uita în ce țară ești.
Alteori, din păcate, o groapă, o parcare năpădită de gunoaie, o depășire în curbă, o căruță care te obligă să frânezi brusc sau o mână de case dărăpănate îți aduc aminte imediat unde te afli. Una peste alta, sunt cel puțin câteva șosele autohtone pe care se pot îmbina de minune plăcerea de a conduce cu cea de a admira natura ori lucrurile ieșite din comun. Toate se află, desigur, în zona montană sau pre-montană, iar apele (fie ele fluvii, râuri ori lacuri) joacă un rol important în gradul de pitoresc al acestor trasee.
TRANSFĂGĂRĂȘANUL
Lungime: 115 km (Curtea de Argeș - Cârța)
Altitudine maximă: 2.042 m
Obiective: Barajul și lacul Vidraru, lacul Bâlea, cascada Bâlea
Cea mai cunoscută și probabil cea mai frumoasă șosea din Carpați este deschisă de obicei din iunie până în noiembrie, iar în weekend și în lunile de vacanță este de cele mai multe ori foarte aglomerată. Calitatea asfaltului variază, de la porțiuni foarte bune la unele zone cu denivelări și chiar mici gropi.
Transalpina
Lungime: 135 km (Novaci-Sebeș)
Altitudine maximă: 2.145 m
Obiective: Munții Parâng, Cândrel, Căpățânii, Lotrului și Șureanu
Cazare: Rânca
Cea mai nouă șosea alpină din Carpați este încă în lucru, însă în iulie 2012 peste 99% din acest drum era asfaltat. Lipseau marcajele, parapeții, indicatoarele. Până la finalizarea lucrărilor, parcurgerea traseului trebuie