Apple, una dintre cele mai secretoase companii, este nevoită să dezvăluie, în procesul cu Samsung care a început în această săptămână într-o instanţă federală din SUA, secrete bine păzite despre crearea iPhone şi iPad, despre strategie, bugete de advertising şi procesul decizional intern.
Fiecare informaţie dezvăluită la proces s-a propagat rapid pe internet şi a fost discutată şi analizată de către presă, bloguri, analişti, fani şi alte persoane interesate de litigiul privind drepturile de proprietate intelectuală dintre cei mai mari producători de smartphone-uri la nivel mondial, care domină o piaţă estimată la peste 200 miliarde de dolari pe an.
Apple a prezentat detalii despre cum a creat iPhone şi iPad, a adus în instanţă concepte timpurii de design ale celor două produse şi a dezvăluit detalii intime despre echipacare a dezvoltat gadget-urile, potrivit WSJ.com, citează Mediafax.
Phil Schiller, vicepreşedinte Apple responsabil pentru marketing, a discutat vineri, din boxa martorilor, documente care indicau că Apple a cheltuit, din 2007 până la încheierea anului fiscal 2011, 647 milioane de dolari pe advertising pentru iPhone în Statele Unite. Pentru iPad, lansat în 2010, compania a cheltuit 457,2 milioane de dolari pe reclame, potrivit lui Schiller.
Procesul se concentrează în principal pe procesul de creaţie şi design al iPhone şi iPad, Apple încercând să demonstreze că Samsung Electronics ar fi copiat produsele. În replică, grupul sud-coreean vrea să convingă juraţii că produsele sale sunt diferite de cele ale Apple, şi că gigantul american s-ar fi "inspirat" de la producătorul japonez de electronice Sony.
Un alt executiv de top de la Apple, Scott Forstall, responsabil de software-ul gadget-urilor mobile, a mărturisit că managementul companiei a discutat încă de la începutul anului trecut dezvoltarea unui model iPad cu diagonala de