Un nou sedan compact este gata să ia ochii cumpărătorilor europeni. Poziţionat între Fabia și Octavia, noul Rapid are sarcina de a seduce în special familiștii care prețuiesc mobilitatea
Cehii de la Skoda par să fi înțeles, la timp, că rolul mărcii lor în cadrul grupului Volkswagen este acela de a atrage cumpărătorii care nu își pot permite unul dintre vehiculele brandului german. După ce, ani de-a rândul, au vorbit de performanţe, design modern şi chiar exclusivism, oficialii Skoda par să fi schimbat registrul. Prezentarea oficială a noului Rapid a fost presărată cu expresii de genul „maşină de familie accesibilă“, „confort la un preț rezonabil” sau „model de referință pentru spațiul interior“. Toate acestea alături de ideea de prim-vehicul al mărcii care prezintă „noul ADN“ și „noul limbaj de design“. Puse cap la cap, aceste idei arată direcția în care marca cehă ar trebui să se îndrepte pentru a nu mai lăsa loc speculațiilor în privința „canibalizării“ mărcii principale a grupului.
În plus, Skoda pune la bătaie una dintre cele mai puternice ofensive din istoria mărcii. Conform lui Lukas Folc, secretar general al producătorului, „în medie, va fi lansat un nou produs la fiecare șase luni pentru a putea atinge ținta propusă de 1,5 milioane de mașini anual până în 2018“.
Spațios, economic, rigid
Prezentat ca un punct de cotitură în istoria recentă a mărcii Skoda, Rapid are un aer tineresc și expresiv, un spațiu interior demn de invidiat și o gamă de motoare eficiente. Astfel, modelul se mândrește cu cel mai mare portbagaj din clasă (550 litri) și este lider în privința spațiului oferit pasagerilor din spate. Cele patru propulsoare alimentate cu benzină (1.2 MPI - 75 CP, 1.2 TSI - 86 CP, 1.2 TSI - 105 CP și 1,4 TSI - 122 CP) și cele două dieseluri (1.6 TDI - 90 CP și 1.6 TDI - 105 CP) nu rup gura târgului în materie de perfor