Usain Bolt, cel mai rapid om din lume, câştigă de 20 de ori mai mult decât sportivii cu care concurează, reuşind, după rezultatele excelente de la Jocurile Olimpice din 2008 de la Beijing, să obţină sponsori generoşi, contracte bănoase de publicitate, colaborări profitabile şi chiar să publice cărţi
Bolt s-a dus la Beijing cu două mici sponsorizări, de la Puma şi de la operatorul jamaican de telefonie mobilă Digicel. După cele trei medalii de aur şi trei recorduri mondiale cucerite acolo, sprinterul jamaican a devenit o vedetă internaţională şi câştigă acum de 20 de ori mai mult decât venitul tipic al unui alergător de acelaşi calibru, potrivit Forbes.
Gatorade, Hublot şi Virgin Media au semnat contracte de sponsorizare cu Bolt după Olimpiada de la Beijing. Visa a încheiat un contract de publicitate cu sportivul, folosind imaginea sa pe panouri din Europa şi alte locuri unde atletismul este urmărit. Operatorul de plăţi cu cardul poate utiliza imaginea lui Bolt şi în timpul Jocurilor Olimpice de la Londra.
Compania Soul Electronics a creat o gamă de căşti pe care le va promova ca fiind dezvoltate de Usain Bolt.
Acesta a obţinut în iunie un contract de câteva milioane de dolari cu producătorul auto japonez Nissan Motor, care vrea să folosească imaginea sportivului într-o campanie publicitară la nivel mondial.
Bolt a publicat în 2010 o autobiografie, "9:58: Cum e să fii cel mai rapid on de pe planetă", şi pregăteşte o nouă carte pentru după Olimpiada de la Londra.
Puma a rămas cel mai mare sponsor al lui Usain Bolt, acesta fiind "faţa" producătorului german de articole sport. Puma i-a oferit în 2010 sportivului un contract de 9 milioane de dolari pe an, sumă astronomică pentru un sprinter, regăsită mai degrabă în sporturi precum fotbalul, tenisul sau baschetul. În SUA, contractul uzual oferit de Nike unui jucător de fotbal ameri