Cu toate că încă nu a terminat Autostrada Transilvania,Guvernul anunţă proiectul unei autostrăzi între Târgu-Mureş şi Iaşi.
Mureşenii mai au parte de o autostradă care nu există decât pe hârtie. Preşedintele Companiei Naţionale a Autostrăzilor şi Drumurilor Naţionale din România (CNADNR), clujeanul Mircea Pop, a anunţat dezgroparea proiectului Autostrăzii Carpatine, care va uni Târgu-Mureşul cu Iaşiul. Însă nimeni nu ştie de unde vor veni banii necesari pentru finanţarea proiectului. Şi asta cu atât mai mult cu cât lucrările la Autostrada Transilvania, care ar urma să unească Târgu-Mureşul cu Clujul şi cu Budapesta, dar şi cu Braşovul şi cu Bucureştiul, au fost blocate. "Ar fi bine să fie reluate lucrările la Autostrada Transilvania. Târgu-mureşenii fac mai multe afaceri cu partenerii din Occident decât cu cei din Moldova. Şi autostrada spre Iaşi ar fi utilă, însă mai întâi trebuie terminată Autostrada Transilvania. Altfel, riscăm să cădem în ridicol", spune omul de afaceri Ioan Nistor, care activează în domeniul transporturilor.
Costuri uriaşe
Costurile anunţate pentru noua autostradă sunt uriaşe şi fac să pălească, prin comparaţie, costurile Autostrăzii Transilvania, care a ajuns să fie considerată drept cea mai scumpă din Europa. Astfel, pentru cei 289 de kilometri ai viitoarei autostrăzi între Târgu-Mureş şi Iaşi, autorităţile ar urma să plătească suma de 8,9 miliarde de euro. Acest lucru înseamnă un cost de peste 30 de milioane de euro pe kilometru. În comparaţie, un kilometru din Autostrada Transilvania a costat 23 de milioane de euro, preţ considerat uriaş prin raportare la piaţa construcţiilor de autostrăzi din Europa. Mai mult, standardele de cost aprobate de Guvern se referă la 6,1 milioane de euro pe kilometru, plus costul aşa-numitor "lucrări de artă", adică poduri, podeţe, viaducte ori tunele. Mircea Pop a explicat preţul uria