Lansat în 2001 ca un magazin online de sisteme de calcul şi produse de birotică, eMAG, cel mai mare magazin online din ţara noastră a ajuns, în prezent, sub umbrela grupului Naspers, unul dintre cei mai mari jucători online din lume
Cea mai mare tranzacţie din online-ul românesc până în prezent s-a încheiat săptămâna trecută atunci când grupul sud-african Naspers a cumpărat 70% din acţiunile eMAG, cel mai mare retailer online din România.După şase luni de întâlniri şi discuţii cu sud-africanii de la Naspers, cele două companii au bătut palma la finele săptămânii trecute. Nu s-au oferit detalii legate de valoarea tranzacţiei, ci doar că Naspers a preluat 70% din acţiunile eMAG. Suma neoficială este 100 de milioane de euro. Sebastian Ghiţă şi-a vândut toate acţiunile, peste 40%, ieşind din acţionariat, Iulian Stanciu a renunţat la mai mult de 20%, iar Radu Apostolescu, peste 8%.Astfel, noua structură a acţionariatului s-a modificat după cum urmează: Naspers - 70%, Iulian Stanciu - 21,6% şi Radu Apostolescu - 8,4%.Practic, Sebastian Ghiţă şi-a făcut exitul din eMag, unul foarte profitabil. În 2009, el plătise, alături de Iulian Stanciu zece milioane euro pentru controlul companiei, suma nefiind oficială.Dacă suma avansată în piaţă este corectă, atunciGhiţă a câştigat în trei ani circa 40-50 milioane euro, o sumă uriaşă pentru online-ul românesc.
eMAG a avut în 2011 o cifră de afaceri de 145 de milioane de euro şi un profit net de 1,2 milioane de euro. Judecând după cifra de afaceri, eMAG este cel mai mare magazin onlinedin sud-estul Europei, pe piaţa locală, având o cotă de 70%. Pe locul doi este grupul FIT Distribution, care încorporează printre altele PCFun, PC Garage, Electrofun, Garage Mall, controlat de omul de afaceri Marius Ghenea. Antreprenorul declara pentru Capital, luna trecută, că locul doi în piaţa de comerţ electronic pe care îl ocupă este