James A. Roberts, profesor de marketing la Universitatea Baylor din Waco, Texas, a dezvăluit în cartea „Shiny Objects” un experiment simplu care dezvăluie secretul fericirii.
Majoritatea ţelurilor pe care dorim să le împlinim în viaţă pot fi separate în două categorii: fericirea personală şi serviciile efectuate pentru alte persoane. Cu alte cuvinte, obiectivele sunt fie orientate-spre-sine sau orientate-către-alţii. Autorul afirmă că de cele mai multe ori, cele două ţeluri nu pot fi îndeplinite în acelaşi timp, fiind necesară renunţarea la unul dintre acestea.
Multă vreme, cercetătorii s-au întrebat care sunt persoanele mai fericite — cele care îşi dedică efortul fericirii personale, sau cele care îşi petrec viaţa ajutându-i pe alţii? Autorul propune un exerciţiu simplu pentru a identifica răspunsul: identificarea a 10 persoane pe care le cunoaştem foarte bine, pe care să le etichetăm ca fiind fericite sau nefericite pe baza a ceea ce ştim despre ele. Apoi, autorul recomandă să etichetăm fiecare dintre cele 10 persoane pe baza orientării eforturilor acestora – spre alţii sau spre propria persoană.
Mai mult pe Descopera
James A. Roberts, profesor de marketing la Universitatea Baylor din Waco, Texas, a dezvăluit în cartea „Shiny Objects” un experiment simplu care dezvăluie secretul fericirii.
Majoritatea ţelurilor pe care dorim să le împlinim în viaţă pot fi separate în două categorii: fericirea personală şi serviciile efectuate pentru alte persoane. Cu alte cuvinte, obiectivele sunt fie orientate-spre-sine sau orientate-către-alţii. Autorul afirmă că de cele mai multe ori, cele două ţeluri nu pot fi îndeplinite în acelaşi timp, fiind necesară renunţarea la unul dintre acestea.
Multă vreme, cercetătorii s-au întrebat care sunt persoanele mai fericite — cele care îşi dedică efortul fericirii personale, sau cele care îşi petrec viaţa