Ernst&Young: Numărul de aplicaţii româneşti va creşte de 5 ori, în următoarele 5 luni
Singura problemă a acestei pieţe o reprezintă consumul intern redus
Piaţa românească a aplicaţiilor software a început să fie tot mai interesantă pentru dezvoltatorii de profil, România devenind un centru de export puternic în Europa, potrivit unui studiu realizat de compania Ernst&Young.
Studiul arată că, în România, cifra de afaceri totală în domeniul IT&C a crescut cu 8% în 2010 şi cu 2% în 2011, revenind astfel la nivelul de 9,4 miliarde euro înregistrat în 2008, conform raportului publicat de Institutul pentru Tehnică de Calcul de anul acesta. Exporturile au continuat să crească în acest domeniu pe întreaga perioadă post-criză, depăşind cu 37% nivelul anului 2008.
"România este, astfel, o piaţă emergentă tot mai atractivă pentru dezvoltatorii de software, în special de aplicaţii pentru platformele mobile. În Appstore există peste 400 de aplicaţii româneşti şi un număr aproape similar de aplicaţii îl găsim şi pe piaţa dedicată platformelor Android, conform Syscom Digital. Numărul aplicaţiilor dezvoltate în România este în continuă creştere şi se estimează că până la sfârşitul anului vor fi de cinci ori mai multe decât în prezent", afirmă autorii studiului.
Reprezentanţii Ernst&Young notează că, deşi România se bucură de exporturi puternice de aplicaţii software, în special pe segmentul platformelor mobile, consumul intern redus, într-o piaţă slab educată, rămâne o problemă pentru firmele care dezvoltă astfel de produse. Potrivit studiului Ernst& Young, veniturile pe piaţa internă au înregistrat o creştere mai slabă în 2011, de doar 6%.
"Dacă România reprezintă o piaţă atractivă pentru partea de dezvoltare, consumul intern este încă relativ scăzut. Reprezentanţii din IT&C au subliniat în repetate rânduri că piaţa trebuie educată, iar consu