Copiii din şcolile şi grădiniţele mureşene învaţă zilele acestea cum să devină samariteni. Să acorde primul ajutor în caz de urgenţă, ce înseamnă să fi voluntar precum şi drepturile şi obligaţiile acestuia, importanţa valorilor culturale şi morale sunt câteva lucruri pe care 50 de copii din grădiniţe şi clasele I-VIII şi le vor însuşi pe parcursul acestei săptămâni, trei ore pe zi, în cadrul unui program social de vară dezvoltat de Asociaţia Samaritenilor România.
Programul tinerilor este structurat pe cinci zile, câte trei ore pe zi, în perioada 6-10 august. Copiii din clasele I-IV vor fi antrenaţi într-o serie de activităţi care să-i stimuleze cognitiv şi să-i ajute la o bună integrare socială în cadrul proiectului „Căsuţa din pădure”, coordonat de dr. Sandra O’Connor, psiholog clinician, doctor în medicina comportamentală, voluntar în cadrul Asociaţiei Smaritenilor România.
Programul va include aspecte psiho-sociale de colaborare şi lucru în echipă, de acceptare a diferenţelor inter-umane, cât şi aspecte didactice privind înţelegerea şi explorarea mai profundă a mediului înconjurător. Modalitatea de abordare este prin joc şi artă, copiii având prin intermediul unor activităţi antrenante şi distractive, beneficiul unei terapii cognitiv comportamentale.
Elevii claselor V-VIII vor lua parte la proiectul „Să hoinărim împreună prin muzeu”, un proiect menit să vină în completarea cunoştinţelor dobândite de copii la diferite materii de la şcoală. Ei vor primi informaţii despre activitatea de voluntar, vor vizita Muzeul de Etnografie, Palatul Culturii, Cetatea Târgu-Mureş, Platoul Corneşti. „Sunt două proiecte pe care le-a demarat Asociaţia Samaritenilor din România, sunt proiecte de asistenţă socială pentru copii nevoiaşi şi nu numai, sub forma unor şcoli de vară. Ideea a pornit de la mine. Eu m-am gândit în primăvară la acest