Căutarea unui loc de muncă poate fi de multe ori un proces îndelungat şi obositor, notează publicaţia americană Business Insider care a compilat o serie de sfaturi ale unor specialişti în recrutare pentru cei care se află în această situaţie.
Mai jos puteţi consulta opt ponturi care îi pot ajuta pe cei în căutarea unui job.
1. Fiţi organizat
Specialiştii în resurse umane le recomandă celor aflaţi în căutarea unui loc de muncă să fie cât mai organizaţi.
Mai exact, să-şi strângă toate informaţiile într-un document, să urmărească toate posturile şi companiile de care sunt interesaţi şi să-şi extindă cât mai mult reţeaua de contacte. O regulă "de aur" pe care pot alege să o urmeze este să vorbească în fiecare zi cu cel puţin două, trei persoane despre faptul că sunt în căutarea unui job.
2. Nu vă fie teamă să cereţi ajutorul unor prieteni
Atunci când solicitaţi ajutorul unor prieteni sau cunoştinţe, asiguraţi-vă că ceea ce le cereţi nu este peste puterile persoanei respective. Totodată, specialiştii recomandă să le uşuraţi munca acestor intermediari. Spre exemplu, dacă doriţi să fiţi puşi în legătură cu reprezentantul unei companii, aveţi grijă să-i trimite-ţi persoanei de contact un e-mai punctual, clar, care să conţină toate informaţiile relevante despre intenţiile dvs. Acest mesaj va putea fi înaintat cu uşurinţă persoanei vizate.
3. Nu aplicaţi pentru posturi pe care nu vi le doriţi cu adevărat
Pentru a determina mai uşor cât de mult vă doriţi un anumit post, specialiştii recomandă următorul test: cât de dispus sunteţi să redactaţi un CV personalizat şi o scrisoare de intenţie pentru locul de muncă în cauză. Dacă nu vă faceţi timp pentru acestea înseamnă că, în realitate, nu vă interesează atât de mult acel job.
Uneori candidaţii sunt tentaţi să aplice în cât mai multe părţi cu putinţă, sperând că astfel vor