TIMISOARA. Piata masinilor second-hand din Timisoara se mentine la cote de avarie, datorita taxelor de prima inmatriculare excesive in cazul autoturismelor aduse din import. „Dealerii” de pe piata locala de profil asteapta vremuri mai bune, motiv pentru care tin in conservare masinile aduse din Occident, in speranta unor afaceri de anvergura. Tocmai de aceea, prin Piata Mehala, locul de unde se aprovizioneaza majoritatea timisorenilor care conduc masini la mana a doua, bate vantul.
„La o tranzactie de acest gen, de regula, se castiga intre 1.500 si 3.000 de euro. Acuma, piata este in asteptare. Rar mai vine cate un cumparator, dar si acesta pleaca imediat cand i se spune cat l-ar costa inmatricularea”, spune Catalin Negulescu, comerciant local de autoturisme second-hand. Oferta este foarte bogata, se pot achizitiona BMW-uri sau Mercedes-uri C Classe mai noi, de 3-4 ani, si cu 7.000 de euro, insa acest pret s-ar putea dubla in cazul in care cumparatorii ar incerca sa-si inmatriculeze limuzina. Totusi, pentru evitarea taxelor impuse de guvernantii atenti ca Romania sa nu devina „lada de gunoi a Europei”, s-a gasit un remediu de conjunctura.
„Cei care-si cumpara masini in aceasta perioada, platesc asigurarea in strainatate, de obicei in Bulgaria sau Germania, si le tin pe numere provizorii, in asteptarea schimbarii legislatiei”, mai spune Catalin Negulescu. „Proiectul de lege spune clar ca sunt exceptate masinile aflate in regim de inchiriere. Asta este, le inchiriem! Facem contract de inchiriere cu soferul, pe perioada sederii in Romania, si cu asta am rezolvat problema! Singurii care au de suferit sunt cei care au masini inmatriculate in Bulgaria, pe diverse firme, dar nu sunt declarate la Fisc”, spune unul dintre afaceristii timisoreni care se ocupa cu inmatricularea masinilor in tara vecina.
Criza de pe piata de profil nu i-a speriat, insa