În 2011, unul din cinci români a întâmpinat probleme pe parcursul vacanţei din cauza pachetului de servicii turistice pe care l-a achiziţionat de la agenţiile de turism, arată un studiu realizat de Comisia Europeană.
"Există în piaţă o serie de agenţii care nu respectă legislaţia. Vedem oferte de vacanţă cu 100 de euro, la care se adaugă mai apoi 300 de euro pentru masă, taxe de aeroport, etc, oferte des întâlnite pe site-urile care comercializează cupoane de reducere, inclusiv la pachetele de vacanţă. Cei care întâmpină probleme pe parcursul vacanţei trebuie să acţioneze imediat, să reclame în scris la recepţia hotelului pentru a avea dovada că serviciul promis nu a fost în concordanţă cu realitatea. E preferabil să existe un dialog cu agenţia atunci când un serviciu nu a avut calitatea stipulată în contract, în loc să se piardă bani pe avocaţi", a declarat Dragoş Anastasiu, reprezentantul Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism.
Consumatorii români nu sunt încă motivaţi să depună o reclamaţie
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a înregistrat în primul semestru al acestui an un număr de 122 de reclamaţii împotriva agenţiilor de turism, majoritatea vizând nerespectarea contractului de servicii.
Sorin Mierlea, preşedintele Asociaţiei neguvernamentale ANPCPPSR, a afirmat că, în prezent, consumatorii români nu sunt motivaţi să depună o plângere.
"Numărul reclamaţiilor înregistrate din partea consumatorilor români este mai mic faţă de cel din alte ţări europene, şi aceasta ţine de informare, de educaţie, mentalitate, etc. De aceea este important un parteneriat între industrie, autorităţi şi organizaţiile pentru consumatori, pentru că, în cele din urmă, a fi informat este un drept fundamental iar campaniile pentru informarea consumatorilor trebuie să continue", a declarat Sorin Mierlea.
Reprezentanţii Comisiei Europ