10% din consumatori influenţează procesul de cumpărare al celorlalţi consumatori
Transmiterea mesajului potrivit către consumatorii potriviţi are un impact mult mai mare
O schimbare în comportamentul consumatorului atrage după sine şi o schimbare a strategiilor de marketing
Avansul tehnologiei, împreună cu diminuarea graniţelor dintre TV, social media şi mobile, dă naştere unui nou grup de consumatori, cu o influenţă mult mai puternică asupra deciziilor de alegere a brandurilor, potrivit unui studiu al reţelei Initiative - "The Age of Social Influence".
Astfel, 10% din consumatori influenţează procesul de cumpărare al celorlalţi consumatori. Aceştia sunt numiţi "influenţatori de top", iar 50% dintre aceştia ajung să recomande produse sau servicii în mediul online cel puţin o dată pe zi.
"Suntem puşi faţă în faţă cu o nouă schimbare în comportamentul consumatorului, o schimbare profundă, care atrage după sine şi o schimbare a strategiilor de marketing. Astăzi definirea consumatorului nu se mai face numai după profilul socio-demografic, ci şi după capacitatea acestuia de a influenţa procesul de cumpărare al celorlalţi consumatori", spune Andreea Dinescu, Client Service Director Initiative. Reprezentanţi ai agenţiei de media au declarat pentru Curierul Naţional că influenţatorii de top sunt cei care pot schimba cursul unei campanii. "Marketerii trebuie să identifice acei top 10%, să interacţioneze şi să testeze cu aceştia mesajele sau produsele înainte de lansarea unei campanii şi apoi, să monitorizeze feedbackul acestora pe întreaga durată a campaniei", au explicat aceştia.
Despre importanţa dezvoltării tehnologice a canalelor de comunicare în alegerile făcute de consumatori, oficialii agenţiei au afirmat că noile canale, în special social media şi mobile au un rol foarte important în influenţarea alegerilor de brand şi sunt mi