Dintr-un proiect ce trebuia să dea undă verde circulaţiei ecologice şi fluidizării traficului din Capitală, pistele de bicicletă din Bucureşti s-au dovedit nefuncţionale şi au ajuns un coşmar atât pentru biciclişti cât şi pentru şoferi şi pietoni, la o cheltuială de peste 10 milioane de euro pentru administraţia locală. Acestea nici nu mai sunt întreţinute în acest moment de autorități, iar Administraţia Străzilor spune că prioritatea principală rămân şoferii. Sursa: Adi Pîclișan
Pistele de biciclete s-au dovedit în ultimii ani total nefuncţionale, fiind blocate de maşini parcate, standuri de ziare, staţii de RATB, stâlpi sau panouri publicitare, iar câteva dintre piste au fost chiar desfiinţate de Poliţia Rutieră în urmă cu câteva luni. Contractul de întreţinere a pistelor a expirat la începutul acestui an, astfel încât pistele sunt, în acest moment, abandonate.În ciuda problemelor şi criticilor asupra faptului că pistele de biciclişti nu sunt utilizabile, Administraţia Străzilor a continuat să amenajeze pistele în acelaşi fel, sub avizul Brigăzii Rutiere a Municipiului Bucureşti.
Astfel, în ciuda a nenumărate sesizări atât din partea Brigăzii Rutiere cât şi din partea organizaţiilor non-guvernamentale şi a bicicliştilor, multe dintre cele aproape 40 de piste, în care s-a investit peste 10 milioane de euro, nu respectă prevederile Codului Rutier şi pun în pericol siguranţa pietonilor şi a bicicliştilor.
Contractele de întreţinere a celor 10 piste construite în 2008 a expirat, la începutul acestui an şi nu există intenţia de a le prelungi sau a realiza altele în viitorul apropiat. Astfel, majoritatea pistelor din Bucureşti nu mai sunt întreţinute în acest moment, potrivit reprezentanţilor Administraţiei Străzilor, iar în viitorul apropiat nu se prevede o îmbunătăţire a situaţiei.
Șoferii au prioritate. Bicicliștii sunt ignorați de Municipalitate @