Doamnele practică o meserie care le-a fost accesibilă de abia după caderea regimului comunist. Până atunci doar bărbaţii aveau voie să conducă trenurile de sub Capitală. Marinela Crupnic are 50 de ani, iar jumătate dintre aceştia i-a petrecut alături de colegii ei de la Metrorex. "Sunt a două femeie care conduce un metrou, după Geta (nr. Georgeta Boştină). Am stat ca ajutor de mecanic din 1991 până acum trei ani, când am început să trec la manşa metroului. Prima zi a fost una plină de emoţie, mereu mă gândeam dacă am deschis uşile în toate staţiile", ne-a povestit Marinela. De altfel, chiar dacă transportă zilnic mii de călători, îi este frică să se urce la volanul unui autoturism. "Mi-e frică să conduc maşina! Aici nu intră nimeni în faţa mea! La început când am vrut această meserie nu m-a lăsat soţul, dar mi-am pus ambiţia şi am reuşit", ne-a mai spus, râzând, femeia. În toată cariera ei, mecanica s-a confruntat cu diferite probleme, printre care şi un început de incendiu în cabină, unde a acţionat cu sânge rece şi a stins focul.
Georgeta Boştină, prima femeie mecanic din istoria Metrorex
"Lucrez la Metrorex din 1981 şi am ajuns ajutor de mecanic de abia după nouă ani. Mecanic sunt din 2008. Am vrut această meserie deoarece mi-a plăcut foarte mult. În prima zi am avut foarte mari emoţii, iar ca amintiri am şi plăcute, dar şi neplăcute. Odată, când eram ajutor de mecanic, un pensionar din cadrul armatei mi-a dat un buchet de flori că i-am deschis încă odată uşile", ne-a povestit, mândră, Georgeta Boştină sau doamna Geta cum o alintă colegii. Această meseria este una foarte solicitantă, care îţi ocupă chiar şi visele. Cele două mecanice ne-au povestit cum până şi seara, când pun capul pe pernă visează ba că au deraiat, ba că au trecut pe roşu sau că au uitat să deschidă uşile în staţie.
(A.S.)
Doamnele practică o meserie care le-a fost acce