În primul semestru, Carrefour, Mega Image şi Profi au deschis magazine în fiecare lună
A dispărut apetitul de expansiune al retailerilor de confecţii, care se concentrează acum pe optimizare
Segmentul centrelor comerciale aşteaptă finalizarea a cel puţin 5 proiecte de mici dimensiuni
Retailul pare a fi cel mai activ segment din real estate-ul autohton în primele şase luni şi se anunţă interesant şi pentru cea de-a doua parte a acestui an. Potrivit unui raport realizat de compania de consultanţă imobiliară Jones Lang LaSalle (JLL), în prima parte a anului, activitatea de dezvoltare a centrelor comerciale a fost slabă, doar un singur proiect fiind inaugurat, şi anume centrul comercial Palas din Iaşi. În schimb pentru cea de-a doua parte a anului reprezentanţii JLL anticipează o activitate cu mult mai intensă şi menţionează în raport finalizarea la nivel naţional a 5-7 centre comerciale, însă majoritatea proiectelor fiind de mici dimensiuni. Stocul modern de spaţii comerciale la nivel naţional era, la finele primului semestru, la circa la 2,31 milioane de metri pătraţi. Stocul Bucureştiului este estimat la 775.000 mp, şi nu a suferit nicio modificare. Cea mai importantă deschidere care va avea loc în a doua jumătate a anului ar trebui să fie Ploieşti Shopping City.
Cel mai activ segment din retailul românesc din prima parte a anului a fost cel al supermarketurilor, cu noi inaugurări în fiecare lună. "În primele 5 luni ale anului 2012 vânzările din comerţul cu amănuntul au înregistrat o creştere cu 4,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2011. Această creştere, împreună cu faptul că 41% din cheltuielile totale de consum ale românilor sunt îndreptate către produsele agroalimentare, face lesne de înţeles expansiunea retailerilor din domeniul alimentar. Istoric vorbind, iniţial am asistat la intrarea magazinelor tip cash&carry, apoi a urmat val