Zeci de persoane protestează la Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Bucureşti, nemulţumite că aşteaptă de câteva ore să obţină documente care să le ateste calitatea de asigurat. Oamenii spun că au nevoie urgent de acte.
Eliberarea documentelor este îngreunată de unele probleme care au apărut de luni în Sistemul Informatic Unic Integrat. Asiguraţii sunt nemulţumiţi de faptul că au de aşteptat mai multe ore pentru obţinerea unor documente, în condiţiile în care ar fi avut nevoie urgentă de acestea pentru a merge la medic sau unii chiar pentru a se interna în spital.
Purtătorul de cuvânt al Casei de Asigurări de Sănătate Bucureşti, Cristina Călinoiu, a declarat că de luni a apărut "o problemă tehnică cu plata serverului central".
"De luni a apărut o problemă tehnică la plata serverului central, din acest motiv operaţiile ar fi fost dirijate pe alte două servere, viteza de operare fiind mai mică, după cum ne-au explicat informaticienii de la Casa de Asigurări de Sănătate", a spus Cristina Călinoiu.
Ea a precizat că din acest moment sistemul funcţionează cu întreruperi şi chiar dacă numărul celor care vin să solicite adeverinţe nu este mai mare, oamenii au mai mult de aşteptat din cauza faptului că sistemul se blochează de câteva ori pe zi.
"Sistemul funcţionează cu întreruperi. În această perioadă se fac raportări de servicii medicale ale furnizorilor care se află în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate Bucureşti, iar aceştia sunt cam 2.000. Adică raportările se fac în intervalul 1-25 august. Tot în această perioadă se fac raportări pe prescripţia electronică, până în jur de 18 august, şi în acelaşi timp se transferă baze de date către ANAF", a explicat Cristina Călinoiu.
Purtătorul de cuvânt al CAS Bucureşti a mai spus că toate aceste operaţii se fac prin SIUI şi din acest motiv asiguraţii sunt nemulţumiţi, fac scandal, răzbunându-