• Ford B-Max, primul autoturism al constructorului american produs la uzina de la Craiova, dar si Dacia Lodgy, primul model al producatorului de la Mioveni realizat exclusiv în Maroc, la Tanger, au fost lansate în acest an pe piata locala cu preturi mai mici cu câteva mii de euro decât în Europa de Vest
Ford B-Max, primul autoturism al constructorului american produs la uzina de la Craiova, dar si Dacia Lodgy, primul model al producatorului de la Mioveni realizat exclusiv în Maroc, la Tanger, au fost lansate în acest an pe piata locala cu preturi mai mici cu câteva mii de euro decât în Europa de Vest, potrivit unei analize a Ziarului Financiar, pe baza preturilor oficiale fara TVA prezentate pe site-urile celor doua companii.
Analiza a fost realizata pornind de la preturile solicitate pentru modelele Dacia Lodgy (cu motorul diesel de 1,5 litri dCi 110 CP) si Ford B-Max (motor benzina Ecoboost 100 CP) în sapte tari - România, Ungaria, Bulgaria, Austria, Spania, Germania si Franta.
În cazul unui automobil Dacia Lodgy, cu motorul diesel de 1,5 litri dCi 110 CP, echiparea Laureate cu cinci locuri, prima care include sistem de aer conditionat, pretul în România fara TVA porneste de la 11.452 de euro, în timp ce în Ungaria aceeasi masina costa 12.250 de euro, iar în Germania trece de pragul de 13.000 de euro. Astfel, diferenta dintre pretul pe piata locala si urmatorul clasat este de aproape 800 de euro, iar între România si Germania depaseste 1.500 de euro. Pe de alta parte, Germania are avantajul unei TVA de 19%, fata de 24% în România sau 27% în Ungaria. Spre comparatie, potrivit unei analize a ZF, realizata în luna mai a anului trecut, modelul Sandero produs la Mioveni este vândut mai scump în România decât în Franta sau Germania, cu toate ca pe piata locala costurile de transport sunt mult mai mici decât spre Europa de Vest.
@N_