Americanii sunt mai interesaţi de sex la începutul verii, precum şi în lunile decembrie şi ianuarie, spre deosebire de alte perioade ale anului, se arată într-un studiu bazat pe căutările făcute pe Google în diferite perioade ale anului.
Potrivit Live Science, cercetătorii au analizat cuvintele introduse de americani pe motorul de căutare de-a lungul a patru ani de zile şi au descoperit că interesul pentru sex este mai scăzut în anumite anotimpuri.
Cuvintele legate de pornografie, întâlniri virtuale sau prostituţie au fost căutate cel mai mult în intervalul iunie – iulie, apogeu care a fost reatins în lunile de iarnă – decembrie şi ianuarie. Variaţiile sezoniere s-au dovedit a fi la fel în toţi cei patru ani de cercetare.
“Cele trei vârfuri din intervalul de timp supus observaţiei au fost atinse au fost atinse în aceleaşi perioade ale anului calendaristic, prin cuvinte cheie care au variat de la 'eHarmony' la 'bordel' ”, a explicat Patrick Markey, profesor de psihologie la Universitatea Villanova.
Specialiştii nu pot identifica o cauză pentru aceste tendinţe, dar bănuiesc că totul are legătură cu faptul că în aceste perioade – vacanţa de vară şi sărbătorile de iarnă – oamenii au nevoie de afecţiune, de un partener sau de cineva cu care să-şi petreacă timpul.
Cercetătorii au analizat cuvintele introduse Google de utilizatorii de internet din SUA, în perioada ianuarie 2006 – martie 2011. Termenii şi combinaţiile de cuvinte prin care cercetătorii şi-au identificat publicul ţintă sunt “porn”, “boobs”, “xxx”, “call girl”, “massage parlor”, “eHarmony” sau “Match.com” etc.
Astfel, a fost folosit un instrument care să indice, în procente, creşterea sau scăderea numărului de căutări pentru fiecare cuvânt sau expresie în parte, comparativ cu alte perioade ale anului.
Căutările termenilor din câmpul lexical al prostituţiei au cres