Creșterea vânzărilor de mașini sud-coreene din Europa din ultimii ani a îngrijorat companiile auto din Franța. Această îngrijorare este susținută și de scăderea vânzărilor acestor mărci în condițiile unei crize financiare care se manifestă pe continent.
Anul trecut, vânzările de automobile coreene în Uniunea Europeană au crescut cu 24%, deși piața auto totală s-a contractat. Producătorii francezi, pe de altă parte au constatat scăderi ale vânzărilor, fiind nevoiți să se gândească deja la reducerea efectivelor de salariați.
Ca rezultat a acestui lucru, Franța a trimis o cerere oficială către Comisia Europeană pentru a monitoriza exporturile Sud Coreene de mașini, o mișcare care a fost văzută de marea majoritate a analiștilor pieței care fiind un prim pas în reintroducerea taxelor vamale după doar un an de la intrarea în vigoare a tratatului de export cu țara din Asia.
"Comisia Europeană confirmă că a primit o notificare de la autoritățile franceze în care se cere ... înaintea unor supravegheri, măsuri de reglementare ale importurilor de mașini din Coreea de Sud" a declarat purtătorul de cuvând al UE, John Clancy. Acesta a mai adăugat că "CE analizează cu atenție această cerere."
Dacă UE acceptă cererea Franței, producătorii locali vor putea obține anumite informații detaliate despre tipul și numărul de produse exportate către Europa înainte ca vehiculele să ajungă din Coreea de Sud.
În eventualitatea în care Comisia Europeană va lua o măsură și astfel trataul de export cu Seul va fi abandonat, Europa va trebui să impună restricții protecționiste asupra exporturilor din Coreea de Sud.
Oricum, în ciuda faptului că exporturile Sud Coreene în UE au crescut cu 40% până la 345.000 unități de când această înțelegere a fost semnată la începutul lui iulie 2011, acest număr este cu mult sub cele 640.000 mașini importate în 2007.
Motivul