Tinerii între 18 şi 34 de ani sunt din ce în ce mai puţin interesaţi de maşini
Constructorii se tem că, în condiţiile actuale, vânzările vor scădea cu 2 milioane de unităţi pe an
Producătorii auto americani se confruntă cu o situaţie unică până în prezent şi îşi simt vânzările anuale puse în pericol din cauza exploziei gadgeturilor, smartphone-urile sau tabletele devenind mai interesante pentru clientela tânără. Constructorii sunt îngrijoraţi că generaţia tânără, aflată oricum într-o situaţie financiară restrictivă, înclină spre relaţionarea în spaţiul online, manifestând tot mai puţin interes pentru autoturisme, trend care ar putea limita cererea din SUA cu 2 milioane de unităţi pe an, informează Mediafax.
Ponderea în vânzările auto a persoanelor cu vârste între 18 şi 34 de ani a scăzut la 11% în aprilie 2012, de la 17% în aprilie 2007, înaintea recesiunii şi crizei financiare, potrivit datelor R.L. Polk & Co, citate de Bloomberg.
Compania de consultanţă Deloitte LLP a tras recent concluzia că "4G bate V8" în cazul celor 80 de milioane de americani născuţi în perioada 1981-2001, cu referire la cel mai rapid standard de conectare mobilă la Internet, respectiv motorul cu opt cilindri în "V", un simbol al automobilismului american.
Deşi autoturismul este încă un reper important pe drumul către independenţă, tânăra generaţie dispune de metode mult mai diverse de relaţionare de la distanţă decât în trecut.
"O maşină este un simbol al libertăţii. Însă spre deosebire de trecut există mult mai multe moduri prin care un exponent al actualei generaţii tinere poate obţine această libertate", comentează pentru Bloomberg Alexander Edwards, preşedinte al diviziei auto la compania de consultanţă Strategic Vision din San Diego.
Astfel, industria auto se teme că revenirea vânzărilor la nivelurile dinaintea crizei ar putea fi împiedicată