Epopeea taxei de poluare auto, plătită la prima înmatriculare a unei maşini în România e departe de a ajunge la final! După nenumărate formule de calcul definite şi redefinite de autorităţi, birul a luat atât de multe forme încât cu greu ne putem da seama de ce plătim respectivii bani. Rovana Plumb, ministrul mediului a anunţat zilele trecute că încă o formulă a taxei va intra în vigoare… Epopeea taxei de poluare auto, plătită la prima înmatriculare a unei maşini în România e departe de a ajunge la final! După nenumărate formule de calcul definite şi redefinite de autorităţi, birul a luat atât de multe forme încât cu greu ne putem da seama de ce plătim respectivii bani. Rovana Plumb, ministrul mediului a anunţat zilele trecute că încă o formulă a taxei va intra în vigoare…
Nu avem drumuri de calitate, dar avem combustibil scump şi de proastă calitate. Nu avem autostrăzi, dar nevoia de mişcare ne obligă să cumpărăm maşini vândute în lei, cu valoare de catalog în euro, în condiţiile în care moneda europeană creşte, scumpind autoturismele. Ce mai lipsea în acest context? Taxa de primă înmatriculare sau taxa de poluare, oricum s-o mai fi numind acest bir acum!
Zilele trecute ministrul mediului Rovana Plumb a dat o declaraţie confuză despre „tributul” aplicat proprietarilor de autoturisme care îşi înmatriculează maşinile în România. Ea a spus că de un an de zile nu se mai colectează taxa de primă înmatriculare. În realitate, taxa se colectează, doar că de-a lungul anilor au fost făcute modificări în denumirea birului şi a modului de calcul, şi acum se numeşte altfel. Ceva, totuşi, a fost suspendat. La începutul anului a fost votată şi publicată în Monitorul Oficial o variantă ciudată a taxei. Când o persoană cumpăra un autoturism înmatriculat în România înainte de 2007, când a intrat acest bir în vigoare, era obligată să achite „tributul” când trecea maşi