Reprezentanţii retailerului de mobilă IKEA vor scoate pe piaţă, săptămâna viitoare, noul catalog de promovare a produselor disponibile în magazine. Suedezii le vor oferi clienţilor şi posibilitatea de a consulta catalogul prin intermediul unei aplicaţii pentru telefonul mobil.
Catalogul, în versiunea iOS, va putea fi achiziţionat de către persoanele interesate din App Store. El va fi alcătuit din circa 350 de imagini, cuprinzând circa 1.000 de produse din totalul de aproximativ 10.000 de piese de mobilier aflate în stocul retailerului.
Aplicaţia le va oferi, de asemenea, clienţilor posibilitatea de a scana unele pagini ale catalogului pe suport de hârtie, dar şi înregistrări video şi modele tridimensionale. Această versiune este deja disponibilă în Statele Unite ale Americii din data de 31 iulie, iar cataloagele pe suport de hârtie vor fi lansate în această lună.
Înainte de publicarea noului catalog, cei de la IKEA l-au promovat printr-o serie de filmuleţe publicitare. Iată, mai jos, înregistrarea realizată sub sloganul "Viaţa este grea fără materiale textile".
Grupul IKEA a intrat pe piaţa din România în urmă cu cinci ani. În momentul de faţă, el operează un singur magazin aflat în zona Băneasa. Retailerul suedez urmează să investească circa 20 de milioane de euro pentru a deschide o nouă reprezentanţă în Cluj, conform autorităţilor locale citate de Ziarul Financiar.
În anul fiscal 2011, vânzările grupului IKEA au crescut cu aproape 7% ajungând la suma de 24,7 miliarde de euro. Profitul net a crescut, de asemenea, cu circa 10%, ajungând la 2,97 de miliarde de euro, iar preţurile din reprezentanţele retailerului au scăzut cu 2,6% la nivel global, în ciuda creşterii costurilor materiilor prime, potrivit datelor făcute publice de reprezentanţii IKEA.
La finalul anului trecut reţeaua grupului suedez cuprindea 332 de