Preţul şi diagonala ecranului sunt reperele cele mai importante pe care le au românii care intenţionează să îşi cumpere un televizor, în timp ce notorietatea brand-ului se situează abia pe locul al cincilea, arată un studiu al companiei de cercetare TNS Pentor, comandat de Toshiba. Aproape 60% din persoanele intervievate cu venituri pe familie de cel puţin 3.000 de lei (circa 700 de euro) intenţionează să-şi cumpere un televizor în anul următor, conform datelor TNS Pentor.
Cei mai mulţi dintre români se informează despre produsul vizat pe site-uri de specialitate şi de la prieteni, dar 71% aleg să cumpere televizorul dintr-un magazin fizic, conform studiului.
Vânzările de televizoare din România, un segment pe care concurează producători sud-coreeni ca Samsung sau LG, sau japonezii de la Sony, Panasonic şi Toshiba, reprezintă "grand-prix-ul" unei piete a electronicelor estimată anul trecut la 293 de milioane de euro de un studiu al Gfk TEMAX. Circa două treimi din valoarea pieţei de electronice sunt adjudecate de vânzările de televizoare, conform calculelor Ziarului Financiar pe baza informaţiilor furnizate de companiile de profil şi agenţiile de cercetare de piaţă. Aproximativ 600.000-650.000 de televizoare plate se vând anual în România, conform estimărilor jucătorilor de profil. Cel mai dinamic segment este adjudecat de televizoarele cu diagonale de peste 100 de centimetri, pe măsură ce tot mai multe canale de televiziune sunt disponibile în format de înaltă definiţie (HD).
Preţul şi diagonala ecranului sunt reperele cele mai importante pe care le au românii care intenţionează să îşi cumpere un televizor, în timp ce notorietatea brand-ului se situează abia pe locul al cincilea, arată un studiu al companiei de cercetare TNS Pentor, comandat de Toshiba. Aproape 60% din persoanele intervievate cu venituri pe familie de cel puţin 3.000