Reţeaua socială devine un instrument de promovare pentru design, modă sau tehnologie.
Pinterest este noua revelaţie din social media. Deşi nu se poate compara cu Facebook sau Twitter, este reţeaua cu cel mai puternic avânt, fiind prima care a atins cifra de 10 milioane de utilizatori. Se bazează pe socializarea prin imagini, pe arta vizuală, iar cei mai mulţi utilizatori sunt femei, cu venituri medii şi cu vârste între 25 şi 54 de ani.
Cele mai căutate secţiuni sunt cele de modă, muzică, artă şi vinuri, iar utilizatorii Pinterest petrec, în medie, 14 minute pe fiecare vizită.
Bloggerul Cristian Manafu, specialist în Social Media, spune că Pinterest s-a poziţionat ca un loc al lucrurilor frumoase, pe care utilizatorii de internet le pot aprecia şi împărtăşi. „Pinterest este un bun aliat online al brandurilor cu imagini frumoase, al produselor cu portofolii foto deosebite, al brandurilor de design, fashion sau tech. Toate acestea se pot prezenta într-o manieră plăcută în faţa clienţilor", spune Cristian Manafu.
Acesta notează că oamenii aleg pe Pinterest de foarte multe ori produse în „dosarele" lor personale - un semn de apreciere pentru acele branduri, iar când companiile din spatele lor leagă prezenţa pe Pinterest cu o componentă de e-commerce, putem vorbi chiar de vânzări prin intermediul platformei. „Eu, personal, am cumpărat câteva produse după ce le-am întâlnit pe Pinterest", spune Manaful. Magazinul ZorileStore.ro a derulat în iunie o campanie-experiment pe Pinterest, în care a apelat la reţeaua socială pentru a se promova. „Dorim să creăm interactivitate în jurul magazinului nostru online şi să vedem care sunt preferinţele consumatorilor. Deşi nu au fost foarte mulţi care s-au înscris, acei puţini implicaţi în campanie au fost activi, au vizitat site-ul şi au căutat pe ZorileStore.ro articole pe placul lor", spune Adeli