Compania MSD România, alături de laboratoarele Bioclinica, a demarat, în cadrul platformei Împreună pentru viață – Sănătate prin cunoaștere, o nouă campanie de testare pentru depistarea virusului hepatitei C (VHC), boală care plasează România pe primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește prevalența infecției cu VHC. Anul acesta, campania se desfășoară în centrele Bioclinica din Brașov, Făgăraș, Codlea, Zărnești și alte 21 de orașe din țară, în lunile august și septembrie, iar persoanele care vor merge să se testeze în cadrul campaniei vor plăti aproximativ 18 lei, cu 55% mai puțin decât prețul inițial (39 lei).
Campania a fost demarată ca urmare a ratei mari de răspuns înregistrate de campania de testare de anul trecut când, în doar o săptămână, peste 11.400 de persoane au mers să se testeze. Dintre acestea, 877 au fost primit un rezultat pozitiv la testul VHC, reprezentând un procent de 7,65% – aproximativ de două ori mai mult față de media națională comunicată anterior, de 3,23%.
„Procentul mare de bolnavi descoperiți în cadrul campaniei de testare pe care am desfășurat-o anul trecut ne-a confirmat faptul că, în România, există foarte mulți bolnavi încă nediagnosticați. Astfel, am decis să continuăm inițiativa de informare cu privire la pericolele acestei boli și să spijinim populația în demersul de testare”, spune Florentin Scarlat, reprezentant al companiei organizatoare, MSD România.
Testarea pentru depistarea hepatitei C se adresează întregii populații, indiferent de vârstă sau afecțiuni, care prezintă un risc crescut al infectării cu VHC: transfuzii de sânge sau intervenții chirurgicale înainte de 1991, conviețuirea cu persoane infectate, contact sexual neprotejat, frecventarea cabinetelor stomatologice, de piercing sau tatuaje etc.
Testele vor fi realizate prin prelucrarea sângelui venos și vor arăta dacă pe parcursul vieții