Ce pregateste viitorul pentru Dacia? Presat de concurenta tot mai acerba si de imbatranirea morala a modelelor proprii, constructorul auto din Mioveni, nimeni altul decat cel mai important exportator al Romaniei, si-a luat o luna de pauza. Toamna lui 2012 se anunta ca un "moment zero", odata cu lansarea noului Logan.
Uzina din Mioveni a oprit productia timp de aproape o luna, pana la sfarsitul lunii august, din cauza reviziei tehnice anuale efectuate in sectiile de productie. Unii experti nu exclud varianta ca producatorul roman sa tina lacatele pe usa si in septembrie, in conditiile in care piata auto este la pamant.
In afara de Duster, Dacia reuseste cu greu sa mai convinga cu Loganul si Sandero, doua modele care au facut istorie dar care si-au depasit deja varsta morala. Cei din administratia companiei stiu bine asta, dovada ca in toamna vor lansa, la Paris, noul Logan, programat sa fie construit in Romania.
Miza este foarte mare. Daca va avea succes, modelul, cunoscut si sub numele de Solenza, va salva uzina din Mioveni. Daca nu, ne putem astepta la masuri drastice ce vor include noi limitari de productie si disponibilizari de personal.
"Orice gama de masini are maxim 8 ani de productie. Cu Loganul s-au intins peste masura. Daca in Romania s-a vandut destul de bine, la export vanzarile au inceput sa scada odata cu incheierea programelor Rabla", a declarat, pentru DailyBusiness.ro, analistul auto Mihnea Vasiliu.
"Cu ce a ramas Dacia? Cu Duster-ul care este inca un succes, insa ramane de vazut pentru cat timp, cat le va lua occidentalilor sa se plictiseasca de el, si cu Sandero care a imbatranit si el", a daugat Vasiliu.
Gama Logan e deja imbatranita moral. Alti producatori, dupa 5-7 ani, schimba linia. Dacia produce Loganul din 2004.
Vice-liderul sindicatului de la Automobile Daci