Piaţa de lux din România a fost afectată, la începutul acestui an, atât de criza apărută pe scena politică în ultimele luni, cât şi de evoluţia preţurilor de pe piaţa imobiliară, conform unei analize CPP Luxury Industry Management Consultants Ltd.
Astfel, vânzările în primele şase luni ale anului 2012 au fost cu 30% mai scăzute decât în perioada similară a anului trecut în cazul tuturor segmentelor de lux. Cele mai afectate au fost însă companiiile care îşi desfăşoară activitatea în domeniul vestimentar, în cel al accesoriilor, în cel al bijuteriilor şi în cel al ceasurilor.
Evoluţia preţurilor de pe piaţa imobiliară nu a fost nici ea favorabilă în acest an industriei de lux. Proprietarii de spaţii amplasate în zone potrivite pentru deschiderea de reprezentanţe pentru branduri cunoscute la nivel internaţional refuză, în general, să se adapteze la condiţiile de criză şi nu scad chiriile.
O astfel de situaţie poate fi întâlnită, de exemplu, pe Calea Victoriei din Capitală unde chiriile nu au scăzut, în ultimul timp, semnificativ. Pentru a evita preţurile ridicate de închiriere ale unor spaţii, multe dintre brandurile de lux au ales să îşi deschidă noi reprezentanţe în galeria comercială aflată în cadrul hotelului JW Marriott din Bucureşti.
Cei care au luat o astfel de hotărâre s-au lovit însă de alte dezavantaje printre care se numără amplasarea la o distanţă destul de mare de centrul oraşului şi faptul că bucureştenii cu venituri semnificative nu mai frecventează la fel de mult acest hotel.
Gucci, Emporio Armani şi Burberry au înregistrat printre cele mai slabe rezultate în 2012
Dintre brandurile de modă cunoscute pe plan internaţional, cele mai slabe rezultate au fost înregistrate în prima jumătate anului de Gucci, Moschino, Alfred Dunhill, Valentino, Emporio Armani, Hugo Boss şi Burberry.
Două dintre magazinele de lux