Municipalitatea ar urma să achiziţioneze în leasing aceste mijloace de transport în comun, considerând că e mai convenabil să plătească leasingul autobuzelor noi decât reparaţia autobuzelor vechi
Primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu, s-a plimbat ieri cu autobuzul, împreună cu noul director al RAT Craiova, Alin Goga. Nu cu vreun hârb de pe rutele 1, 2, 17 ori 29, ci cu un autobuz nou-nouţ, marca Otokar, dotat cu încălzire performantă pentru perioada iernii, aer condiţionat care să asigure răcoare pe timpul verii şi alte dotări specifice standardelor impuse în prezent în ţările europene, cum ar fi podeaua joasă şi rampa pentru persoanele cu handicap. Acest mijloc de transport în comun a fost pus la dispoziţie de firma MHS Truck&Bus reprezentanţilor municipalităţii şi jurnaliştilor craioveni, pentru a arăta un exemplu de autobuz modern, apropiat de ce şi-ar dori cetăţenii acestui oraş. Un asemenea autobuz de 12 m lungime, cu trei uşi şi toate celelalte dotări, are o capacitate de circa 100 de călători, din care 40 pe scaune, şi costă între 150.000 şi 200.000 de euro.
Mai ieftin leasingul decât reparaţia
„Cam aşa ar trebui să arate transportul în comun din Craiova. În acest sens, intenţionăm să achiziţionăm 50 de autobuze noi, pentru că în condiţiile actuale nu se mai poate circula. Nu este neapărat vorba despre acest tip de autobuz, ci de ceva asemănător, care să ofere călătorilor toate condiţiile pentru un transport civilizat“, a declarat primarul Olguţa Vasilescu după plimbarea cu autobuzul.
Necesitatea achiziţionării unor autobuze noi nu ţine doar de condiţiile oferite de autobuzele actuale, ci şi de fiabilitatea lor.
„Pe noi ne costă foarte mult întreţinerea autobuzelor vechi care sunt acum în parcul auto al RAT. Iar fiabilitatea acestor lasă de dorit. Să nu uităm că iarna trecută, la -25 de grade Celsius, au funcţionat doar două au