Renault se poziţionează pentru o explozie a pieţei auto din Africa, pariind, printr-o ofensivă construită în jurul mărcii Dacia, că populaţia de pe continent se va îndepărta, treptat, de autobuze şi maşini vechi, în timp ce competitorii grupului francez "merg pe vârfuri" în regiune.
Producătorul auto francez şi Nissan Motor, partenerul său japonez, investesc 1 miliard de euro la fabrica din Tanger, Maroc, extinzând masiv producţia.
Totodată, Renault se pregăteşte să ridice o fabrică în Algeria, însă nu a stabilit încă termene pentru realizarea acestui proiect.
"Africa se stabilizează. Este mai bine să ne poziţionăm acum, pentru a avea noi motoare de creştere pe măsură ce pieţele vor începe să se maturizeze", a declarat într-un interviu acordat Bloomberg Jean-Christophe Kugler, senior vice president la Renault pentru regiunea africană.
Renault, al treilea mare grup auto european, promovează marca "de buget" Dacia în Africa, încercând astfel să compenseze pentru contracţia puternică a pieţei europene.
Între timp, companiile asiatice care produc automobile low-cost atacă agresiv Europa, în timp ce producătorii de autoturisme premium, precum BMW sau Mercedes-Benz, introduc tot mai multe modele de mici dimensiuni.
Piaţa auto europeană este în contracţie pentru cel de-al cincilea an consecutiv şi va atinge în 2012 cel mai redus volum din 1995, estimează Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile.
Cota de piaţă a Renault în UE a scăzut în prima jumătate a anului la 8,5%, de la 9,5% în perioada corespunzătoare a anului trecut, în timp ce companiile sud-coreene Hyundai şi Kia şi-au extins amprenta de la 4,7% la 5,9%. BMW, care a lansat o nouă versiune a compactei Seria 1 şi a extins propunerile mărcii Mini, şi-a consolidat poziţia de la 5,7% la 6,1%.
Renault merge însă mai bine decât rivalul francez PSA Peugeot Citro