Analiza nu este documentată suficient
Reprezentanţii sistemului de învăţământ clujean consideră că autorul analizei nu s-a documentat suficient pentru realizarea materialului, dar pe de altă parte, admit că există nişte probleme legate de bacalaureat. „Ei publică fără să se documenteze. De ce nu se ţine cont şi de rezultatele excepţionale obţinute la olimpiadele internaţionale de matematică, chimie, biologie şi altele”, afirmă Valentin Cuibus, inspector şcolar general în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Cluj.
Problemele de acum, rezultatul schimbărilor de acum şase ani
Referitor la problemele sistemului educaţional, Cuibus este de părere că ceea ce se întâmplă acum la bac este rezultatul schimbării regulilor de admitere la liceu, aplicate în urmă cu şase ani. Atunci s-a eliminat media de intrare la liceu de minim 5 astfel că elevii intră chiar şi cu media 2 la liceu, iar peste patru ani, aceşti elevi vor susţine bacalaureatul. „Bacalaureatul ar trebui să fie diferenţiat, iar la clasa a IX-a să se intre cu minim 5. Astfel s-ar rezolva o parte din problemele de acum”, consideră Valentin Cuibus.
România se confruntă cu un exod al creierelor
Autorul materialului mai spune că o parte din cei care iau bacalaureatul emigrează şi îşi continuă studiile în universităţi de renume din Occident, iar cei care rămân se confruntă cu un sistem de educaţie slab. De asemenea, unii care au plecat la studii nu se mai întorc în ţară, fenomenul exodului de creiere lunând amploare după aderarea României la UE.
Ioan Aurel Pop, rectorul Universităţii Babeş-Bolyai consideră că problema pusă în cadrul analizei este prea severă în raport cu realitatea şi subliniază că şcoala românească nu produce idioţi. „Avem absolvenţi mai buni, absolvenţi mai răi, dar să nu uităm că unii dintre ei lucrează în Sillicon Valley în SUA sau la Microsoft. Iar referitor la b