Cosmote România, numărul trei pe piaţa locală telecom, şi-a mărit cota de piaţă în primul semestru al acestui an în pofida climatului economic dificil şi a scăderii tarifelor de interconectare, anunţă operatorul.
Cota de piaţă a Cosmote a ajuns la 25%, conform datelor operatorului. Cosmote România a reuşit în primele şase luni ale acestui an să îşi îmbunătăţească performanţa financiară pentru toţi indicatorii principali: EBITDA, venituri şi ARPU. În plus Cosmote România şi-a menţinut creşterea bazei de clienţi business, ca urmare a ofertelor corporate personalizate pe care compania le-a creat pentru acest segment. Astfel, în primul semestru din 2012, segmentul business a crescut cu 32% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2011. Nume importante, printre care Rosegur, s-au alăturat portofoliului de parteneri de business ai companiei.
La finalul lui iunie 2012, numărul total de clienţi ai Cosmote România a rămas stabil, la 6,4 milioane, din care 23,6% reprezintă proporţia abonaţilor. Extinderea constantă a bazei de abonaţi şi a segmentului business, precum şi performanţa foarte bună în acest sector, au generat o creştere semnificativă a veniturilor. Compania şi-a majorat baza de clienţi 3G cu 113%, comparativ cu prima jumătate a lui 2011.
EBITDA (câştiguri operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a crescut cu 35,8% în S1 2012 comparativ cu perioada echivalentă a anului trecut. În T2 2012 versus T1 2011, EBITDA a crescut cu 28,8%, reflectând introducerea de oferte adaptate nevoilor clienţilor şi eficienţa operaţională. Marja EBITDA a fost de 23,8% în primul semestru din 2012, urcând cu 5,5 puncte procentuale faţă de prima jumătate a lui 2011, în timp ce în T2 2012 marja EBITDA a Cosmote România a crescut cu 5,8 puncte procentuale faţă de T1 2011, ajungând la 25,6%.
Veniturile din servicii au crescut cu