Comisia Europeana vrea sa introduca, din 2014, obligativitatea dotarii automobilelor noi cu noul sistem de franare Autonomous Emergency Braking systems (AEBs), relateaza Transport Research News
Acesta foloseste datele oferite de un sistem radar si o camera video pentru a masura distanta dintre vehicule si a avertiza soferul asupra unui iminent impact.
Sistemul AEBs este capabil sa franeze singur masina daca soferul nu reactioneaza la timp. Potrivit studiilor facute, noul sistem de franare ar putea reduce riscul accidentelor rutiere cu pana la 27% si ar putea salva, astfel, viata a peste 8000 de oameni.
Michiel van Ratingen, secretarul general al Euro NCAP (Europe New Car Assessment Programme) a declarat ca noul sistem va fi introdus, treptat, din 2014. ‘Vrem ca, intr-un orizont de cinci ani, toate masinile noi sa fie dotate cu acest sistem”, a declarat acesta. Estimarile Comisiei Europene arata ca noul sistem de franare va duce la economii intre 5 si 8 miliarde de euro pe an din banii folositi pentru reparatia automobilelor implicate in accidente. Comisia Europeana vrea sa introduca, din 2014, obligativitatea dotarii automobilelor noi cu noul sistem de franare Autonomous Emergency Braking systems (AEBs), relateaza Transport Research News
Acesta foloseste datele oferite de un sistem radar si o camera video pentru a masura distanta dintre vehicule si a avertiza soferul asupra unui iminent impact.
Sistemul AEBs este capabil sa franeze singur masina daca soferul nu reactioneaza la timp. Potrivit studiilor facute, noul sistem de franare ar putea reduce riscul accidentelor rutiere cu pana la 27% si ar putea salva, astfel, viata a peste 8000 de oameni.
Michiel van Ratingen, secretarul general al Euro NCAP (Europe New Car Assessment Programme) a declarat ca noul sistem va fi introdus, treptat, din 2014