Tot mai mulţi angajatori caută pe reţelele de socializare, pe blogurile şi pe paginile personale informaţii despre angajaţi ori despre candidaţii pentru un post.
Nu mai puţin de 63% din specialiştii în recrutare încearcă să afle mai multe lucruri despre candidaţi de pe reţelele de socializare, potrivit unui studiu realizat de agenţia de marketing digital KBSD, din Geneva. În condiţiile în care Facebook, Twitter, blogurile şi site-urile personale devin o sursă foarte valoroasă de informaţii pentru angajatori, se înţelege de ce este foarte important să păstrăm o imagine intactă în mediul virtual.
Mod de departajare la interviuri
„Angajatorii folosesc de mai mult timp Facebook pentru a-şi monitoriza angajaţii, dar acum îl utilizează tot mai des ca o modalitate de evaluare a candidaţilor la joburi", a declarat pentru cotidianul britanic „The Daily Mail" Vanessa de la Llama, coordonatorul celui mai mare studiu cu privire la impactul profilului de Facebook asupra şanselor de angajare, efectuat de specialiştii Universităţii Internaţionale din Florida, SUA.
Reţelele de socializare devin o unealtă valoroasă pentru angajatori cu precădere în etapele finale ale interviurilor. „Această metodă este utilă atunci când mai rămân câţiva candidaţi din cele câteva sute care au aplicat pentru un post şi când specialiştii în resurse umane vor să facă o departajare", spune Eduard Ezeanu, consilier în carieră.
Dincolo de competenţele profesionale, care sunt menţionate în CV şi detaliate în cadrul interviului de angajare, specialiştii în resurse umane caută şi acele abilităţi care sunt trecute la rubrica „Aptitudini".
Ce caută angajatorii
Practic, angajatorul doreşte confirmarea aptitudinilor cu ajutorul informaţiilor care se regăsesc pe pagina de Facebook a aplicantului sau pe alte reţele de socializare.
@N_