Braşovenii de la Allview şi-au fixat în acest an ca ţintă 25% din piaţa locală a tabletelor şi 1,5% din cea a smartphoneurilor, valori ce le-ar aduce şi o creştere a cifrei de afaceri la peste 2,5 mil. euro.
Compania Visual Fan din Braşov, care comercializează sub brand-ul propriu Allview produse electronice precum telefoane mobile, tablete, televizoare şi DVD-Playere, estimează pentru acest an o creştere a cifrei de afaceri de peste 20%, avans susţinut în primul rând de extinderea pe pieţele externe, dar şi de cererea tot mai mare de tablete pe piaţa internă.
La nivelul anului trecut, compania Visual Fan care deţine brand-ul Allview a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 2,1 milioane de euro şi un profit net de 51.000 de euro, potrivit datelor Ministerului Finanţelor, faţă de aproape 2,2 mil. euro cifră de afaceri şi 47.000 de euro profit net în 2010.
"Afacerile au scăzut anul trecut faţă de 2010 deoarece au scăzut mult preţurile, cu toate că vânzările au crescut. Anul acesta însă estimăm o creştere a cifrei de afaceri de peste 20 de procente", a spus Lucian Peticilă, directorul general al Visual Fan.
El a subliniat că produsele Allview sunt asamblate în China, în timp ce în România se lucrează la partea de software şi la cea de proiectare. "Nu are rost să producem aici deoarece pentru noi este mai important să ne folosim creierele, nu muşchii", a spus Peticilă.
Potrivit oficialilor Allview piaţa telefoanelor mobile de tip smartphone din acest an va ajunge la aproximativ 900.000 de unităţi, din care compania locală doreşte o cotă de 1,5%, prin vânzarea a 12.000 - 15.000 de terminale. În cazul tabletelor PC oficialii companiei se aşteaptă ca până la finele acestui an să se atingă o cotă de piaţă de 25%, prin vânzarea a 40.000 de tablete, pe o piaţă totală de 160.000 de unităţi. Spre comparaţie, anul trecut pe piaţa locală s-au vându