Renault si partenerul sau Nissan ridica nivelul investitiei in fabrica din Tanger, Maroc, la un miliard de euro, modelul Dacia avand un rol extrem de important.
Grupul francez a mai anuntat ca are in plan construirea unei noi uzine in Algeria, insa nu a stabilit inca termene pentru realizarea acestui proiect.
"Africa se stabilizeaza. Este mai bine sa luam masuri acum, pentru a avea noi motoare de crestere, pe masura ce alte piete incep sa se maturizeze", a declarat Jean-Christophe Kugler, vicepresedinte al Renault pentru regiunea africana, pentru Bloomberg.
Al treilea mare producator auto european promoveaza marca low-cost Dacia in Africa, in timp ce vanzarile Renault de pe batranul continent au scazut mult.
Cota de piata a grupului francez in UE a scazut in prima jumatate a anului la 8,5%, de la 9,5%, cat era in aceeasi perioada a anului trecut.
Renault a obtinut in primul semestru un profit net de 786 milioane euro, datorita cresterii vanzarilor cu 20% in America Latina si cu 29% in Rusia.
Dacia, cumparata in 1998 de grupul francez, va fi promovata de Renault pe pietele emergente, deoarece companiile rivale nu pot concura cu modelul unic de tehnologie europeana la preturi mici, potrivit Bloomberg.
Renault inaugureaza uzina din Maroc, unde se va produce Dacia Lodgy
D exemplu, cel mai ieftin Sandero costa 6.790 euro in Germania, fata de 9.850 euro, cat trebuie sa dai pentru modelul Volkswagen Up, de mai mici dimensiuni.
"Este clar ca au un avantaj in acest segment", comenteaza Ian Fletcher, analist la IHS Automotive, Londra.
"Strategia Renault de a ajunge pe locul intai in Africa este una foarte puternica. Au performante semnificativ mai bine decat Peugeot, in mare masuri datorita acestei strategii", spune Neil King, analist la Euromonitor Internatio