Lucrările de modernizare a drumului judeţean DJ 763 Sudrigiu-Pietroasa-cabana Padiş, începute în 2009 şi care aveau ca termen de finalizare luna august a anului trecut, au fost întrerupte înaintea campaniei pentru alegerile locale, când din cei 28,55 kilometri erau asfaltaţi doar 13,1 km, de la intrarea în comuna Pietroasa până la ieşirea spre Boga.
Motivul? Executantul, firma MBS Group Cluj Napoca (aparţinând unui consilier local PDL din Turda, celebru pentru contractele primite în timpul guvernărilor Boc pentru construirea de bazine de înot în mai multe localităţi din ţară) a cerut beneficiarului, Consiliul Judeţean Bihor, suplimentarea cu aproximativ 3 milioane de lei a contractului iniţial, în valoare de 62,59 milioane lei (finanţat în proporţie de 85% cu fonduri UE, 13% de la Guvern şi 2% de la CJ Bihor), invocând scumpirea bitumului de la 350 euro la 580 euro per tonă în ultimii trei ani.
Noua conducere a CJ Bihor a reuşit, însă, să convingă firma clujeană să-şi termine lucrarea fără să-i mai dea niciun leu în plus faţă de contract, precum şi să-şi asume ca termen de finalizare data de 10 noiembrie.
Ca dovadă că "se poate", constructorul a asfaltat de luni până joi, când la faţa locului, în prezenţa jurnaliştilor, s-a desfăşurat o nouă inspecţie a stadiului lucrărilor, aproape 4 km de drum din tronsonul rămas neexecutat în luna iunie, astfel încât până la 10 noiembrie mai sunt de asfaltat 11,4 km.
Pe numărate
"Execuţia drumului de Padiş risca să devină un nou blocaj al Consiliului Judeţean, la fel ca şi lucrările de la Muzeul Ţării Crişurilor", a explicat jurnaliştilor Cornel Popa, adăugând că de la preluarea funcţiei primul său obiectiv a fost să evite această situaţie, făcând mai multe inspecţii pe şantier şi negociind cu firma constructoare pentru a o convinge să-şi onoreze contractul.
"Nu pot spune cum, dar am convins fi