Între 3-8 august 2012, British Council România şi Asociaţia Pro Democraţia au organizat, la Muzeul Naţional al Ţăranului Român, evenimentul Why Democracy?, prezentat ca un „festival de film documentar dedicat democraţiei şi drepturilor omului“. Proiecţiile au avut loc în Studioul „Horia Bernea“, fiind urmate, în curtea interioară a muzeului, de dezbateri pe marginea subiectelor abordate în filme, moderate de experţi în domeniile respective.
Programul „Why Democracy?“ a inclus 22 de documentare produse în ultimul deceniu, dintre care 13 scurtmetraje (cu durata variind în jurul a 10 minute) şi 9 mediumetraje (avînd fiecare aproximativ 53 de minute). Filmele, care fac parte dintr-un amplu proiect internaţional, fuseseră proiectate anterior în peste 200 de ţări şi teritorii, atingînd o audienţă de peste 300 de milioane de spectatori şi generînd numeroase discuţii publice.Campanii made in Little China Prima seară a evenimentului s-a deschis cu un grupaj de filme scurte care încearcă, în cîteva minute, să surprindă evoluţia către democraţie a unei ţări sau să trateze o problemă spinoasă cu care se confruntă un popor. Cel mai izbutit film din selecţie a fost Don’t Shoot, în care regizoarea Lucilla Blankenberg rezumă schimbările profunde survenite în Africa de Sud după 1976 (anul introducerii televiziunii în această ţară) prin intermediul lui Riaan Cruywagen, care a prezentat încă de atunci – şi mai prezintă încă – ştirile în acelaşi mod profesionist, indiferent de cine era la putere şi cine fabrica acele ştiri. Alte scurtmetraje nu se mulţumesc cu mijloacele clasice ale filmului documentar, recurgînd la animaţie şi montaje de videoclip (Interferenze, Italia, regia: Zoe D’Amaro), incursiuni în universuri virtuale (Kinshasa 2.0, Republica Democrată Congo, regia: Teboho Edkins) sau chiar la ficţionalizări cu rol de flashback şi cu valenţe poetice (Famous Last Words