Şoseaua de centură a Sucevei începe să se transforme într-o telenovelă de prost gust. Amânări după amânări, lucrări sistate şi bani care nu mai vin, toate acestea se întâmplă an de an, ca într-un film de prost gust. Din păcate, nota de plată o plătim cu toţii, fie că este vorba de sumele de bani suplimentare cauzate de prelungirea lucrărilor, fie că trebuie să suportăm prin oraş traficul greu care în mod normal trebuia să se deruleze de mai bine de jumătate de an pe ruta ocolitoare.
Am parcurs de la un capăt la celălalt ceea ce trebuia să fie şoseaua de centură, dar nu în câteva minute, aşa cum s-ar fi întâmplat pe un drum nou, ci în aproape o oră. Aparatul de fotografiat şi camera de filmat au surprins pentru dumneavoastră starea actuală a şoselei de centură, scurta descriere din acest material urmând să vă lămurească doar asupra unor aspecte tehnice şi de locaţie.
Un deal şi lipsa banilor, principalele probleme pe tronsonul Pătrăuţi - Şcheia
De pe Drumul European 85, din apropiere de Pătrăuţi, ne-am abătut pe şarpele care duce spre râul Suceava. Aici, lucrările par finalizate în linii mari. Asfaltul e turnat deja, rigolele de scurgere a apei sunt gata, iar podul care traversează şinele de cale ferată e aproape finalizat, lipsindu-i doar parapeţii de protecţie. Mai facem câteva sute de metri şi ajungem pe viaductul care traversează râul Suceava. Jumătate din pod râde, cealaltă plânge. Pe partea stângă în direcţia de mers dinspre Pătrăuţi spre Moara sunt montaţi parapeţii de protecţie, în timp ce pe partea opusă orice mişcare necugetată te aruncă direct în hăul de peste 20 de metri.
La alte câteva sute de metri mai trecem un pod şi apar şi primele mari probleme. Este vorba de un deal care alunecă şi pe care constructorul este obligat să-l consolideze. Câteva utilaje şi muncitorii prezenţi în zonă ne conving că lucrările nu au fost aban