Noua generatie Honda Civic sedan se prezinta cu un design elegant si mai aerodinamic, un interior cu materiale placute si un plus de spatiu fata de predecesor, fiind mult mai confortabil.
Noul Civic izoleaza soferul si pasagerii de lumea exterioara intr-un mod cum predecesorii lui nu au mai facut-o. Modelul de test cu propulsorul de 1,8 litri benzina 142 CP mi-a lasat impresia unei masini hibrid, atat din punct de vedere al consumului cat si al zgomotului. Propulsorul reuseste sa isi tina rasuflarea chiar si la acceleratii, singurul zgomot care se aude din cand in cand este cel al anvelopelor in functie de asfalt.
Consumul de carburant a fost de 5,5 litri la 100 km in afara orasului la viteze legale, incredibil de mic pentru un motor pe benzina de 1,8 litri si cutie automata cu 5 trepte. In oras consumul a urcat la 10 litri la suta. Nu imi mai pun intrebarea de ce Honda nu vine cu motoare noi, japonezii prefera sa il imbunatateasca pe cel pe care il stiu deja si le iese foarte bine.
Gandit pentru economia de carburant este si cruise controlul japonez, care accelereaza treptat cate 1 km/h pana la viteza dorita si nu accelereaza brusc ca cel de pe masinile germane. In rampa cruise controlul prefera sa scada viteza de la 100 km/h la 94 km/h, iar in panta profita de inertie si prefera sa ajunga la 106 km/h de la 100 km/h.
Asemeni modelelor hibrid, Civic-ul sedan pe benzina schimba culoarea vitezometrului in verde sau albastru, in functie de cat de economic conducem. Verde fiind modul economic.
Masina de 1.240 de kg se comporta bine in depasiri, 142 de cai putere sunt suficienti, iar la viteza mare pare destul de stabila. In curbe este bine sa nu trecem de 100 km/h, cam din acest moment incepe sa fie nesigura.
Singurul motor disponibil pe Civic sedan, 1,8 litri benzina 142 CP cu transmisie automata, accelereaza pana la 100