Unul dintre cele mai noi proiecte anunţate de Ministerul Transporturilor este realizarea Autostrăzii Târgu Mureş- Ungheni, care va avea o lungime de 310,30 kilometri şi pentru care se va cheltui aproape 20 de milioane de euro pe kilometru, potrivit site-ului Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Potrivit site-ului CNADNR, valoare proiectului se ridică la 6,140 miliarde de euro, astfel construcţia unui kilometru va costa aproape 20 de milioane de euro, ceea ce depăşeşte cu mult standardele oficiale de cost, chiar şi pentru o autostradă realizată într-o zonă de munte.
Potrivit standardelor oficiale de cost, preţul maxim de execuţie pentru o autostradă amplasată pe zonă de deal este de 4,9 milioane de euro pe kilometru, iar în cazul zonei de munte costul se ridică la 5,9 milioane de euro.
CITIŢI DESPRE CUM CONSTRUIESC BULGARII AUTOSTRĂZI MUL MAI IEFTIN DECÂT NOI
În prezent, autostrada este în stadiul de pregătire. Acum se efectuează studiul de fezabilitate, potrivit CNADNR.
Costul pentru Autostrada Târgu Mureş - Ungheni este chiar mai mare şi decât al Autostrăzii Transilvania, care până de curând era cel mai scump proiect.
Constructorul Autostrăzii Transilvania, compania americană Bechtel, cerea 14,7 milioane de euro pe kilometru, tarif care a fost redus ulterior la 6,9 milioane de euro pe kilometru.
Şi în cazul construirii Autostrăzii Comarnic-Braşov era vorba de sume exorbitante, precum 17 milioane de euro pe kilometru. Dar în momentul de faţă proiectul se află în procedură de atribuire a contractului de concesiune.
CITIŢI DESPRE COSTURILE PENTRU CONSTRUCŢIA AUTOSTRĂZII COMARNIC- BRAŞOV