Cineastul a explicat ce obstacole a înfruntat în realizarea "Despre oameni şi melci"
Lungmetrajul "Despre oameni şi melci" (cu Andi Vasluianu, Monica Bîrlădeanu, Dorel Vişan şi Andreea Bibiri, regizat de Tudor Giurgiu, cu scenariul semnat de Ionuţ Teianu), care a deschis TIFF-ul din acest an, a rulat şi la Anonimul. Regizorul Tudor Giurgiu a detaliat pentru EVZ şi cum scenariul comediei sale trebuia să fie iniţial o dramă socială, şi ce ritm infernal au impus filmările. Premiera naţională a peliculei va avea loc pe 14 septembrie.
Evz: Cum a început relaţia ta cu scenariul lui Ionuţ Teianu?
Tudor Giurgiu: A fost o întâlnire bruscă. M-a sunat un producător francez, care fusese în juriul de la "La Femis" (École nationale supérieure des métiers de l’image et du son – n.r.) şi care a citit scenariile dezvoltate acolo, la atelierul de scenarii. Mi-a zis că a citit unul excepţional, o comedie scrisă de un român de-ai mei care stă la Paris. "Nu-l cunoşti? Îl cheamă Ionuţ Teianu". I-am spus că îl cunosc foarte bine pe Ionuţ, suntem amici, dar nu ştiam nimic de acest scenariu. Aşa că am vrut să îl citesc. L-am sunat pe Ionuţ, mi-a trimis scenariul, l-am citit imediat şi reacţia a fost instantanee. Nu doar că am vrut să îl produc, dar e în mod clar un film pe care aş vrea să îl regizez.
Culmea, totul intermediat de un francez, care apoi a ajuns să fie şi co-producătorul filmului. Ionuţ îmi tot spunea că, în cursul anului în care a tot dezvoltat scenariul, el avea în cap să facă o dramă socială şi toţi colegii lui de grupă, cu cât avansau mai mult discuţiile, râdeau de se prăpădeau. Sâmburii comediei au apărut pe parcursul lucrului la text.
Care etapă a fost cea mai dificilă în realizarea lungmetrajului?
Cele mai grele au fost, în timpul filmărilor, momentele în care ne-am propus un ritm infernal, să filmăm în multe locuri mai multe secvenţe care n