Companii importante din Orientul Mijlociu şi Asia sunt interesate de privatizarea TAROM, a declarat, sâmbătă, Septimiu Buzaşu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), la discuţiile cu reprezentanţii misiunii Fondului Monetar Internaţional (FMI).
”Privatizarea CFR Marfă şi TAROM se va face, la fel şi managementul privat. Termenele au fost amânate pentru că dorim să facem privatizarea, nu oricum, ci la cel mai bun preţ. De exemplu, pentru privatizarea TAROM suntem într-o perioadă de vacanţă, e şi Ramadanul (n.r. - cea mai importantă sărbătoare a Islamului), avem solicitări şi din Asia, din ţări arabe, aşa că am fost sfătuiţi de consultant să amânăm o lună de zile ieşirea pe piaţă, iar FMI a fost de acord”, a explicat oficialul MTI, citat de Agerpres.
Acesta a spus că ministerul este decis să privatizeze CFR Marfă în acest an, dar şi să extindă calendarul de listare pe bursă, de la trei la zece companii din subordinea MTI. ”CFR Marfă se va privatiza chiar dacă suma nu va fi prea mare. Asta pentru că privatizarea CFR este un subiect de câţiva ani. Dacă tot amânăm preţul scade. Acum trei ani, probabil că privatizarea CFR Marfă ne aducea mai mulţi bani. În septembrie o să avem în loc de două - trei companii, cât a fost lista iniţială de listare, zece din marile companii din transporturi pe bursă”, a subliniat el.
Potrivit reprezentanţilor ministerului, care au participat la discuţiile derulate la minister la a şasea misiune FMI, delegaţia Fondului s-a arătat nemulţumită de faptul că privatizarea CFR Marfă şi a TAROM se va face în luna noiembrie, cu întârziere faţă de calendarul iniţial, conform aceleiași surse.
La CFR Marfă procesul trebuia finalizat în luna octombrie a acestui an, după ce compania negocia o schemă de anulare a arieratelor şi casa un număr de 3.000 de vagoane, proces prevăzut pentr